De TVR Vixen werd van 1967 tot 1973 met de hand gebouwd in Blackpool, Engeland. De body van polyester werd gemonteerd op een buizenframe, het vaste recept van TVR. Daardoor was de Vixen substantieel lichter dan de concurrentie uit die tijd zoals de MG B GT wat zorgde voor een zeer wendbare auto met een laag benzineverbruik.
Onder kap lag in de meeste gevallen een Ford motor, zo lag er in de Vixen Series 1 een 1599cc viercilinder met 88pk die ook in de Ford Cortina werd gebruikt. Bij de Series 2 werd de wielbasis verlengd en de body geschroefd zodat deze gemakkelijk kon worden verwijderd voor het uitvoeren van reparaties. Bij de Series 3 werd de motor vervangen door die van de Ford Capri. De Series 4 (S4) waar we hier over schrijven maakte gebruik van het TVR M Series chassis waar de body van de Vixen op werd geschroefd. Totaal zouden er maar 23 exemplaren van de Vixen S4 gebouwd worden.
Deze TVR Vixen S4 is voor het eerst geregistreerd op 17 mei 1972, in 1991 geheel opnieuw opgebouwd en wordt nu te koop aangeboden in Duitsland. De kosten van deze ingreep waren destijds meer dan 50.000 DM. Tijden de restauratie is een 3500cc Rover V8 motor met vier Weber carburateurs ingebouwd die maar liefst 240pk levert. Die combinatie moet echt een bommetje op wielen opleveren gezien het extreem lage wagengewicht van 737kg! Daarnaast beschikt de TVR over AP Race remmen aan de voorzijde, leren interieur, sportstoelen en chromen spaakwielen. Het buizenframe is regelmatig behandeld met wax ter conservatie. De prijs van de Duitse verkoper is € 38.450. Zie HIER voor de advertentie op Car and Classic.
Geef hieronder je mening over deze auto!