Vorige week gaven we je tips over het maken van foto’s waardoor jouw oldtimer of youngtimer sneller zal verkopen door op te vallen tussen het overige aanbod. Vandaag hebben we een aantal tips over gericht adverteren voor een bepaalde doelgroep. Denk hierbij aan:
1. Doelgroep formuleren: schrijf voor jezelf helder uit binnen welke doelgroep de potentiële koper van jouw oldtimer of youngtimer zich zou kunnen bevinden. Als je dat helder voor ogen hebt kan je ook heel gericht adverteren.
2. Kijk over de grenzen: beperk je niet alleen tot de Nederlandse aanbodsites, de markt voor oldtimers of youngtimers is veel groter dan alleen Nederland. Zeker wanneer het een zeer specifiek of uniek model betreft breidt je het aantal potentiële kopers fors uit door ook op de buitenlandse aanbodsites te adverteren. Voor de hand liggende websites zijn Mobile.de, Autoscout24.nl, CarAndClassic.co.uk of Classic Driver voor het hogere segment. Maar ook Ebay is een geschikt internationaal platform. Uiteraard zal de aanbiedingstekst dan wel vertaald moeten worden naar Duits en/of Engels.
3. Vergeet showrooms: plaats je auto niet in een showroom, daar trekt de auto slechts een fractie van de kijkers op het internet. Bovendien kan je er niet in rijden en loop je het risico dat potentiële kopers op momenten dat ze vrij zijn, bijvoorbeeld op zondag, voor een dichte deur staan. De grootst denkbare showroom is het internet en is dag en nacht open.
4. Kijk verder dan alleen de aanbodsites: wij zoeken naast geschikte aanbodsites altijd naar plekken waar liefhebbers van een bepaald merk en/of model online samenkomen. Veelal zijn dit forums waar fans informatie met elkaar uitwisselen. Daar schiet je jouw oldtimer of youngtimer rechtstreeks de doelgroep in. Maar kijk ook naar Twitteraars of fanpagina’s op Facebook. Zit er geen potentiële koper tussen zie je vaak dat fans jouw advertentie alsnog delen in hun netwerk.
5. Slim adverteren: je kan nog verder gaan als je een afgebakend beeld van je doelgroep hebt. Zo biedt Facebook mogelijkheden om een advertentie te presenteren aan alle gebruikers tussen bijvoorbeeld de 25 en 55 jaar die het merk Porsche leuk vinden.
Wil je meer weten over onze handige verkooppakketten? Zie HIER voor de mogelijkheden!