Deze Talbot-Lago T150-C SS ‘Goutte d’Eau’ Coupé by Figoni et Falaschi is een waar kunstwerk en wordt te koop aangeboden door veilinghuis RM Sotheby’s. Chassisnummer 90110 is 1 van 2 gebouwde exemplaren van de zogenaamde ‘Goutte d’Eau’ door Figoni et Falaschi met volledig gesloten wielkasten voor en achter.
De auto verliet de fabriek van Talbot op 25 november 1937 met bodynummer 677, zoals met vele bijzondere auto’s werd deze waarschijnlijk verborgen gehouden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op 26 juni 1946 werd de auto neergezet bij de bekende carrosseriebouwer Herman Graber uit Zwitserland die opdracht kreeg van de toenmalige eigenaar om er een nieuwe cabrioletbody te fabriceren. Dat gebeurde op basis van een origineel chassis, originele motor en originele aandrijflijn. Zo zou de auto tot het jaar 2000 rondrijden, toen besloot de eigenaar de Talbot terug te brengen naar originele specificaties.
Auto Classique Touraine uit het Franse Tours kreeg de opdracht. Het bedrijf dat gerund wordt door de kleinzoon van Louis Delâge staat bekend om haar technische hoogstandjes en had reeds eerder een recreatie van de ‘Goutte d’Eau’ gebouwd. Het hele proces zou op video zijn vastgelegd en het resultaat mag er zijn, wat een spektakel voor het oog is deze Talbot!
Voor wie in het middelpunt van de belangstelling wil staan op concours d’elegance kan niet om dit unieke aanbod heen, een dikgevulde portemonnee is wel handig met dergelijke exoten, met schat de opbrengst tussen de € 3.200.000 en € 3.800.000.
Deel hieronder je mening over deze Talbot!