In 1991 verscheen de Renault Clio met een 135pk sterke 1.8 liter 16V motor, in Frankrijk bekend als de Clio 16S en als 16V bekend in de export markten. Naast een sterker motor onderscheidde het model zich door uitgebouwde wielkasten, een extra luchtinlaat op de motorkap, aangepast onderstel en interieur en bumpers in carrosseriekleur.
Renault Clio Cup 16V
Deze Renault Clio Cup 16V wordt te koop aangeboden in Engeland door Fast Classics. De straatlegale racer werd in 1993 nieuw geleverd in Portugal aan gentlemen driver Hernani Lobo voor deelname in de Cupraces. De Cup-versie werd ontdaan van alle overbodige luxe en massa en in plaats van de standaard stoelen werden er kuipstoelen gemonteerd met vierpuntsgordels. Achterin zat een rolkooi af fabriek met tassen voor de helmen.
Het stevige alcantara sportstuur maakt het plaatje helemaal compleet. Omdat Hernani vrij laat besloot tot deelname aan de Cupraces kreeg hij de auto niet op tijd klaar en maakte hij gebruik van een auto van de Portugese importeur, daardoor heeft dit exemplaar niet deelgenomen en staat deze nog gewoon op kenteken. Overigens is de auto later wel ingezet op het circuit, een recente restauratie heeft de Clio weer in een topstaat gebracht. De teller geeft een bescheiden 59.106km aan. Voor omgerekend nog een € 12.000 is dat een hoop lol per Euro!
Deel hieronder je mening over deze Renault!