Kort nadat de Porsche 944 S2 in 1989 op de markt verscheen gingen de Duitsers nadenken over een opvolger, in eerste instantie was men voornemens deze 944 S3 te gaan noemen. Echter gedurende de ontwikkeling bleek dat ongeveer 80% van de onderdelen niet meer overeen kwam met de 944 S2 en besloot men het project een nieuwe typebenaming te geven. De Porsche 968 is maar kort geproduceerd van 1992 tot 1995 en had een doorontwikkelde 3.0 liter viercilinder van de 944 onder de kap, voor het eerst gekoppeld aan een zesversnellingsbak. het was ook voor het eerst dat de Tiptronic versnellingsbak leverbaar was. Ondanks dat het ‘maar’ een viercilinder was leverde de 968 in standaard uitvoering al 240pk, niet veel minder dan de 911 (993) toen leverde met 272pk. Dat leverde serieuze prestaties op met een topsnelheid van 252 km/u en een sprint van 0 naar 100 in 6,5 seconden. De 968 was zowel leverbaar als coupé en cabriolet.
Het wordt ook weleens de meest onderschatte Porsche ooit genoemd terwijl het model alles had wat een sportwagen moest bezitten. Hij was gebouwd uit exotische materialen, vooruitstrevende technieken en beschikt over een perfecte balans. Dat wordt vandaag de dag steeds beter gewaardeerd door de liefhebbers waardoor de prijzen in de lift zitten. Vooral de Club Sport (CS), die in de markt was gezet als goedkopere, uitgekleden en dus lichtere versie, is erg gewild met stevige prijzen tot gevolg.
Porsche 968
Deze Porsche 968 in Schiefergrau uit 1992 met handbak wordt te koop aangeboden in Nederland via Mobile.de. De Porsche heeft 225.230km gelopen en is volgens de verkoper goed onderhouden. De koppeling, distributieriem en de waterpomp zouden recent nog vervangen zijn. Daarnaast beschikt de auto over de nodige gedocumenteerde historie. De prijs van deze 968 heeft ook in de lift gezeten de afgelopen jaren, echter voor het redelijke bedrag van € 17.250 kan je Porsche rijden toch nog enigszins betaalbaar houden.
Deel hieronder je mening over deze Porsche!