De Porsche 944 is van 1982 tot 1991 geproduceerd en was bedoeld als opvolger van de 924. Echter tot 1988 werd de 924 naast de 944 gevoerd als goedkoper alternatief. Beide modellen golden als instapmodellen van Porsche en werden in samenwerking met Audi ontwikkeld. Uiterlijk onderscheidde de 944 zich ten opzichte van zijn kleine broertje door de uitgebouwde wielkasten. Ondanks dat het model door de puristen nooit als “echte” Porsche werd gezien door de plaatsing van de motor voorin beschikte het model wel over meer dan uitstekende rijeigenschappen. Het hield in ieder geval de kopers niet tegen gezien het feit dat het een verkoophit werd.
De 2.5 liter viercilinder lijnmotor was gebaseerd op de helft van een V8 motor die Porsche in de 928 lepelde. In 1985 werd de krachtige Porsche 944 Turbo geintroduceerd met 220pk onder de kap. Naast het monteren van een turbo werd de aerodynamica verbeterd, de vering verbeterd, kwam de auto op bredere wielen te staan en werd een sterkere versnellingsbak gemonteerd. Er zijn totaal 25.107 exemplaren van de 944 Turbo gemaakt, waarvan er 14.235 geëxporteerd zijn naar Amerika.
Porsche 944 Turbo
Deze Porsche 944 Turbo uit 1991 in Titanium metallic wordt te koop aangeboden met ruim 79.000km op de teller door Bavaria Motors in België. De auto is nieuw geleverd op 18 november 1991 bij de Porsche dealer in Perpignan, Frankrijk. Daarna zou de Turbo gedurende 23 jaar in Frankrijk verblijven voordat deze naar Luxemburg werd geëxporteerd. Het betreft één van de laatst geproduceerd exemplaren met de volgende opties:
220 Locking Differential
533 Alarm System
573 Airconditioning
593 Antilock Brake System
605 Vertical headlight adjustment
De historie is uitstekend gedocumenteerd, zo is er een map met facturen aanwezig en is het onderhoudsboekje compleet ingevuld met alle stempels. Goedkoop is dit type Porsche niet meer met € 46.900.
Deel hieronder je mening over deze Porsche!