In 1984 werd een nieuw model van de Porsche 911 geintroduceerd als opvolger van de succesvolle SC-serie, de 3.2 Carrera. De naam Carrera was sinds 1975 niet meer gebruikt voor een 911. Achterin lag een vernieuwde zescilinder boxermotor waarvan Porsche claimde dat zo’n 80% van de motor uit nieuwe onderdelen bestond. Voor de eerste drie modeljaren werd de versnellingsbak van de SC gebruikt, in 1987 kwam er een nieuwe vijfversnellingsbak van Gertrag. De motor leverde in de basis 207pk waardoor een topsnelheid van 240 km/u haalbaar was. Vanaf 1986 leverde hetzelfde blok door aanpassingen in de elektronica 217pk.
De Porsche 911 G Speedster is geïnspireerd op de legendarische Porsche 356 Speedster en is slechts zeven maanden in productie geweest tussen januari 1989 en juli 1989 waardoor de oplage gelimiteerd bleef tot 2.014 stuks. De meeste exemplaren beschikten over de brede body van de 911 Turbo, 171 stuks zouden gebouwd zijn op basis van de small body.
Porsche 930 speedster
Deze Porsche 930 Speedster uit 1988 wordt te koop aangeboden via Mobile.de. Origineel werd de auto geleverd als 930 Turbo Targa en werd later professioneel omgebouwd naar Speedster specificaties in opdracht van een verzamelaar. Cool of juist een schande? Zeg het maar. Feit is dat er enkel originele Speedster onderdelen zijn gebruikt tijdens het opnieuw opbouwen van de auto, zowel voor het interieur als exterieur. De Turbo intercooler werd daarbij naar de voorzijde verplaatst zodat de motorkap vlak kon blijven zonder de traditionele spoiler van de Turbo.
Het is daadwerkelijk bijna niet van een originele Speedster te onderscheiden, kosten noch moeite zijn dan ook gespaard. Men vraagt € 110.000 exclusief transport en belastingen vanuit de USA.
Deel hieronder je mening over deze Porsche!