De Porsche 911 werd in 1963 geintroduceerd en in de loop der jaren werd het modellengamma steeds verder uitgebreid. Zo kwam in 1967 voor het eerst de Targa op de markt waarbij Porsche het cabriogevoel combineerde met de veiligheid van een rolbeugel. Diezelfde kenmerkende rolbeugel heeft Porsche onlangs weer geintroduceerd bij de huidige 911. De naam Targa is afkomstig van de Targa Florio, een race op het Italiaanse Sicilie waar Porsche vele overwinningen heeft behaald. De eerste modellen van deze variant beschikten over een uitritsbare achterruit, deze types kregen de bijnaam “softwindow” mee. Vanaf 1969 werd er een glazen achterruit toegepast.
Zie voor rijdende beelden dit filmpje van een 911 Targa uit 1969:
Deze Porsche 911 E Targa uit juni 1969 wordt te koop aangeboden in Nederland en beschikt over een halfautomaat. De 911 E is in het leven geroepen door Porsche voor klanten die verlangden naar een meer comfortabele 911. De E moest daarom het gat vullen tussen de 911 T en de sportieve 911 S. De E staat in dit geval voor Einspritzung wat slaat op het mechanische injectiesysteem dat voor dit model werd gebruikt. De fraaie blauw metallic Targa met de kenmerkende zwart wit geruite bekleding heeft slechts 80.855km op de teller staan. De prijs van dit fraais is € 79.900 excl. afleverkosten van de Porsche dealer. Zie HIER voor de advertentie op Autotrader.
Deel hieronder je mening over deze auto!