Omdat de Porsche 356 eind jaren ’50 gedateerd begon te raken startte Ferdinand Porsche in 1959 met de ontwikkeling van een nieuw model met de volgende criteria: de wielbasis mocht niet meer dan 2.200mm bedragen en er moest ruimte zijn om twee volwassenen en twee kinderen te vervoeren. In 1963 op de Autoshow in Frankfurt was het dan zover, de Porsche 901 was geboren. Zoals velen inmiddels weten claimde Peugeot het gebruik van de ‘0’ in de typeaanduiding waarop Porsche besloot voor 911 als benaming. De 911 beschikte over een modern onderstel met McPherson ophanging en achterin lag een 1.991cc luchtgekoelde zescilinder boxer die 130pk leverde.
Porsche 911 2.0L SWB
Deze Porsche 911 2.0L SWB wordt te koop aangeboden in Frankrijk via Classic Driver. De matching numbers 911 heeft chassisnummer 303 152 – 903 333 en motor-/versnellingsbaknummer 226003. Op 28 februari 1965 rolde de auto uit de fabriek waarna de eerste eigenaar deze in ontvangst mocht nemen op 14 december 1965, dat was Porsche dealer Autogerma in Bologna (Italië).
Inmiddels verkeert de SWB in een schitterende gerestaureerde staat en is geprepareerd voor het rijden van historische races. Zie jij jezelf het circuit al onveilig maken op Le Mans Classic!? De restauratie van de body is uitgevoerd door Reust in Zwitserland terwijl de motor is gedaan door Imgardts in Duitsland. Met 190pk en een gewicht van 946kg moet dit gaan als de spreekwoordelijke brandweer. Voor € 250.000 heb je deze übercoole Porsche in de garage staan.
Deel hieronder je mening over deze Porsche!
303152 is zeker niet in februari gebouwd, is meer een nov/dec chassisnr