Traditiegetrouw werkte Peugeot samen met de Italiaanse ontwerper Pininfarina voor hun meer exclusieve modellen. In het voorjaar van 1969 verschenen voor het eerst de Peugeot 504 Coupé en Cabriolet van de hand van de meester. Technisch diende de minder exotische 504 Sedan als basis, echter werd de wielbasis ingekort naar 2,55 meter. Motorisch werden zowel vier- als zescilinders toegepast variërend van een 1.6 liter tot een 2.7 liter. De productie van de aandrijving en het onderstel van beide modellen vond plaats in de fabriek van Pininfarina in Turijn. Vanaf daar werden de halffabricaten per trein vervoert naar de Peugeot fabriek in Sochaux waar de verdere assemblage plaatsvond. Gedurende de veertien productiejaren tot en met 1983 zijn er de nodige wijzigingen doorgevoerd, uiterlijk vooral te onderscheiden aan de lampen en de bumpers. Vandaag de dag ogen de 504 Coupé en Cabriolet nog steeds erg fraai en lijkt het een tijdloos ontwerp te zijn.
Deze rode Peugeot 504 2.0 ti Cabriolet uit 1978 wordt te koop aangeboden in Duitsland. De auto heeft een 2.0 liter viercilinder onder de kap met brandstofinjectie met een vermogen van 106pk gekoppeld aan de handgeschakelde vijfversnellingsbak. Het interieur is uitgevoerd in beige leer. Over de technische en optische staat wordt geen opgave gedaan door de verkoper. Het lijkt een erg net exemplaar te zijn. Zie HIER voor de advertentie van DLS Automobile.
Deel hieronder je mening over deze auto!