De Monteverdi Safari werd tussen 1978 en 1980 gebouwd door door het Zwitserse Monteverdi in kleine aantallen. Tot dan toe stond het bedrijf met name bekend van het bouwen van exclusieve sportauto’s/ De Safari was een luxe SUV met de International Scout als technische basis, de geheel nieuwe carrosserie was van de hand van Carrozzeria Fissore. De Range Rover diende duidelijk zichtbaar als inspiratiebron, echter was de Safari meer elegant. Onder de kap lag een 152pk (5.2 liter) of 165pk (5.7 liter) sterke achtcilinder uit de International Harvester. Later werd zelfs een 7.2 liter achtcilinder leverbaar die het tot 305pk schopte. Door de veel hogere prijs vergeleken met de Range Rover bleef het totale productieaantal zeer beperkt.
Monteverdi Safari 5.7
Deze Monteverdi Safari 5.7 uit 1981 en tellerstand 115.590km wordt in eigen land te koop aangeboden door Gallery Aaldering. De auto is oorspronkelijk nieuw geleverd in Zwitserland en enige jaren naar Nederland geïmporteerd.
De Safari zou volledig zijn gerestaureerd met oog voor detail, derhalve is de carrosserie helemaal gaaf, is er geen roest te bekennen en zijn de passingen netjes. De dikke V8 is gekoppeld aan een automaat, andere comfortverhogende zaken zijn airconditioning, zwart leren interieur en 2 opklapbare zittingen achterin. Het betreft een BTW auto op LPG dus interessant voor ondernemers. De vraagprijs is 54.000 Euro.
Deel hieronder je mening over deze Monteverdi!
“De Range Rover diende duidelijk als inspiratiebron”…
Grappig genoeg was het Monteverdi die de eerste 4deurs Range Rover bouwde. Na enthousiasme van de kant van de fabriek verkocht Peter Monteverdi het ontwerp naar verluidt aan RR.
By the way: prachtige wagen, de Safari!