In 1960 werd de MINI range uitgebreid met een stationcar versie met een langere wielbasis gebaseerd op de MINI Van en Pick-up. Het model werd zowel uitgebracht onder de naam Austin Seven Countryman en als Morris Mini Minor Traveller. Beide modellen waren identiek aan elkaar op de badge na. De eerste modellen werden geleverd met het houten exterieur, gelijk aan de Morris Minor Traveller en diverse Amerikaanse auto’s in die tijd. Dit soort modellen wordt kortweg “Woody” genoemd. In het geval van de MINI was het hout geen onderdeel van de constructie.
Door de hoge invoerrechten in de jaren ’60 en ’70 was het in Italië relatief duur om een auto te importeren, het gevolg was dat de meeste Italianen voor een auto kozen uit hun thuisland. Om dit te omzeilen sloot BMC, de producent van de MINI, een overeenkomst met de Italiaanse fabrikant Innocenti Milan waardoor in 1965 de MINI Innocenti 850 op de Italiaanse markt verscheen. Als directe concurrent van de Fiats 500 en 600 was deze “Italiaanse” MINI direct succesvol bij de Italianen. Bijkomend voordeel was dat de Innocenti sneller en luxer was dan het origineel.
Mini Innocenti Traveller
Deze Mini Innocenti Traveller uit 1967 in stijlvol British Racing Green met beige leer wordt te koop aangeboden door Movendi in Duitsland. Het betreft een vroeg productiemodel die volgens de verkoper in zeer goede staat verkeert. Er wordt niet omschreven of de auto in originele staat verkeert of dat er een restauratie heeft plaatsgevonden. Wil je jezelf eigenaar noemen van deze coole Mini? De prijs is € 19.900.
Deel hieronder je mening over deze Mini Innocenti!