In 1962 werd de MGB als roadster geïntroduceerd met een 95pk 1.798cc viercilinder motor in het vooronder. Daardoor was de roadster in staat om de 60mph (98 km/u) te bereiken in 11 seconden. In 1965 werd de GT als dichte versie toegevoegd aan het programma waarvan het ontwerp afkomstig was van de Italiaan Pininfarina. De GT werd als baanbrekend gezien door de gecombineerde lijnen van een hatchback en stationcar, wat tevens een zeer bruikbare sportauto opleverde. De meeste onderdelen waren uitwisselbaar met de open MGB. Door zijn iets hogere gewicht duurde de sprint van de GT naar de 60mph iets langer, de topsnelheid daarentegen lag 8 km/u per uur hoger met 170 km/u door de betere aerodynamica. Later zou ook een zescilinder (MGC) en zelfs achtcilinder leverbaar worden (V8). De handling van de MGB was geweldig door zijn lichtgewicht monocoque constructie. De productie werd pas in 1980 gestaakt van de MGB, MGC en V8 met 523.836 exemplaren waarvan het gros naar Amerika werd verscheept. Totaal 125.282 stuks daarvan betrof een MGB GT.
HET AANBOD
Deze MGB GT uit 1971 in geel met zwart interieur wordt te koop aangeboden in Duitsland. De auto is volgens de verkoper onlangs van een laklaag in de originele kleur voorzien en zou in algehele zeer goede staat verkeren. Toen de laklaag is aangebracht zouden ook alle rubbers vervangen zijn. De huidige kilometerstand is 21.000km. Je zal € 14.900 mee moeten brengen om je eigenaar te mogen noemen van deze tijdloze klassieker. Zie HIER voor de advertentie op Mobile.de.
Deel hieronder je mening over deze MG!