De Mercedes-Benz 190SL werd voor het eerst getoond in 1954 op de New York Motorshow waarna de productie werd gestart in mei 1955. In februari 1963 liep de laatste 190SL van de band met totaal 25.881 exemplaren.
Het model werd gevoerd naast de duurdere Mercedes-Benz 300SL waarmee de 190SL niet alleen uiterlijke overeenkomsten heeft maar ook technische zaken deelde zoals de onafhankelijke wielophanging. Het grootste verschil tussen de beide modellen was dat de 300SL beschikte over het stijve en lichte buizenframe en de 190 SL gebaseerd was op het zwaardere gemodificeerde platform van de Mercedes-Benz W121 Sedan. Het model was leverbaar met een soft-top en een afneembare hard-top.
Onder de kap van de 190SL lag een viercilinder in lijn met 104pk. Het blok was gebaseerd op de zescilinder motor van de 300SL en stond niet bekend om zijn zijdezachte loopeigenschappen wat veelal veroorzaakt werd door de moeilijk af te stemmen dubbele Solex carburateurs.
In 1963 werd de 190SL vervangen door de 230SL (Pagode).
Zie hieronder voor rijdende beelden:
Deze Mercedes-Benz 190SL in de bijzondere kleur “Horizontblau” (farbe 304) wordt in Nederland te koop aangeboden, is ongerestaureerd en heeft slechts 83.560km op de teller staan. De auto is nieuw in Duitsland geleverd en ongeveer 10 jaar geleden naar Nederland gehaald. De SL beschikt over zowel een donkerblauwe Sonneland soft-top en een hard-top. Volgens de verkoper zijn de carrosserie en de vloeren roest- en schadevrij. Op de lak na zou de auto geheel origineel zijn. De 190SL beschikt over het gewilde Kienzle klokje en een Becker Europa met 2 speakers. De prijs is € 76.500 wat een redelijk bedrag lijkt. Zie HIER voor de advertentie op Marktplaats.
Geef hieronder je mening over deze auto!