De Marcos GT werd in 1964 voor het eerst geïntroduceerd met een houten chassis en de motor uit de Volvo P1800. Later zou het chassis van staal worden gemaakt en met name gebruik worden gemaakt van Ford motoren.
De auto was en is nog altijd een veel geziene verschijning op het circuit door het lage gewicht. In 1969 werd daar een krachtige 3 liter V6 uit de Ford Zodiac aan toegevoegd die 140pk leverde. Uiterlijk onderscheidde dit model zich door de “powerdome” op de motorkap. Later zouden er ook zescilinders van Volvo en Triumph beschikbaar komen
Marcos 3000 GT
Deze Marcos 3000 GT uit 1969 wordt in Zweden te koop aangeboden door Classix en is een zeldzame verschijning op de aanbodsites. Slechts 100 exemplaren zijn er gebouwd met de Ford V6 onder de kap met een stalen chassis waarvan de minderheid met het stuur aan de linkerzijde. Bijzonder is dat dit exemplaar pas in 1988 voor het eerst geregistreerd werd en sindsdien maar 11.200km heeft afgelegd!
De auto zou nog in zijn eerste lak staan, daardoor is de fiberglass body niet meer 100% strak. De lichtmetalen wielen zouden de originele exemplaren betreffen. Het interieur is ook grotendeels origineel en in goede staat. De prijs van deze goed gedocumenteerde Marcos is helaas op aanvraag.
Deel hieronder je mening over deze Marcos!