De Lancia Kappa volgde de Thema op in 1994 en zou tot 2001 in productie blijven. Het model was gebaseerd op het platform van de Alfa Romeo 166 en was beschikbaar als sedan, stationcar en een exclusieve coupé. In tegenstelling tot de stationcar werd de coupé niet ontworpen door Pininfarina maar door het Centro Stile van Lancia zelf, de productie werd uitbesteed aan het Italiaanse Maggiora. De coupé was opvallend door de met 12cm ingekorte wielbasis en grotere spoorbreedte. De Kappa was niet bepaald een succes met slechts 117.216 geproduceerde exemplaren.
Lancia Kappa 2.4 20V Coupé
Deze Lancia Kappa 2.4 20V Coupé in Black Storm met chique beige alcantara interieur uit 1999 wordt te koop aangeboden door Sam van Dalen in eigen land. De Kappa heeft een bescheiden kilometerstand van 104.030km en is volgens opgave van de verkoper perfect onderhouden, een compleet gedocumenteerd onderhoudshistorie zou dat bevestigen. De vijfcilinder 20 kleps motor zou prachtig lopen. Deze bijzondere Italiaan vergt een bescheiden investering van € 6.900.
Wij zeggen; dit wordt een klassieker in de toekomst! Wat zeg jij?
Dat vraag ik me af, hoe klassiek hij wordt. Prachtige auto, maar er wordt nu overal veel geld voor gevraagd en ze staan erg lang te koop. Marktwaarde is ongeveer 5.000 euro max denk ik. Kijk naar de Lancia Gamma Coupe, ook een mooie auto, maar nog steeds voor erg lage prijzen te koop. Youngtimer Lancia’s zijn zelden een goede investering denk ik (Integrale EVOII dealer editions daargelaten)?
Er is volgens mij iets vreemds met deze auto. Bouwjaar 1999, maar 1e serie uitvoering. Erg mooie auto verder, maar vrij prijzig. Ik zoek zoiets, maar dan zéker met een lederen interieur. Zal moeilijk worden te verkopen voor dat bedrag?!