De beschadigde relatie tussen Lancia en de Milanese carrosseriebouwer Touring werd in 1955 hersteld toen Carlo Pesenti in 1955 aandelen van de Lancia familie kocht. De eerste aanzet tot hernieuwde samenwerking ontstond in 1957 toen op de Autosalon van Genève de opvolger van de Lancia Aurelia werd gepresenteerd, de Lancia Flaminia. Het was in die tijd in Italië de grootste en meest luxe sedan, bovendien blonk het model uit door de hoge bouwkwaliteit. Onder de kap lag een zescilinder gekoppeld aan een handgeschakelde vierbak. Het waren echter de sportieve modellen die door de bekende Italiaanse carrosseriebouwers zoals Touring, Pininfarina and Zagato die het meest succesvol waren. Touring kreeg de opdracht om een sportieve cabriolet te bouwen op basis van de Flaminia, men had een goede reputatie opgebouwd in het werken met aluminium, beter bekend als Superleggera, wat dan aan werd toegepast in de elegante open Flaminia.
Lancia Flaminia 2800 3C Touring Cabriolet Superleggera
Deze Lancia Flaminia 2800 3C Touring Cabriolet Superleggera uit 1965 betreft de ultieme versie met de 2.800cc 3C motor die 150pk levert en wordt te koop aangeboden in Duitsland door Weekend Heroes. Slechts 180 exemplaren van deze uitvoering zijn er ooit door Touring gebouwd. Dit exemplaar is uitgevoerd in de smaakvolle combinatie van donkerblauw met een beige leren interieur. Volgens de verkoper heeft de Lancia een frame-off restauratie ondergaan en verkeert deze in een uitstekende staat, dit proces zou zeer uitvoerig gedocumenteerd zijn. De prijs van deze flamboyante Italiaan is € 225.000.
Deel hieronder je mening over deze Lancia!