De Lancia Aurelia B20 GT was een ware revolutie in zijn tijd door de combinatie van flinke luxe in een relatief compacte en krachtige verpakking. In 1950 verscheen de B10 Berline in 1951 gevolgd door de B20, een tweedeurs GT die ontworpen was door Boano. De carrosserie werd geproduceerd door Pininfarina, onder de kap lag standaard een 1.991cc V6. De B20 GT was niet onverdienstelijk in de racerij, zo boekte men mooie resultaten in legendarische races als de Mille Miglia, Targa Florio en Le Mans.
Lancia Aurelia B20 GT Coupé Series 2
Deze Lancia Aurelia B20 GT Coupé Series 2 uit 1952 wordt te koop aangeboden door veilinghuis RM Sotheby’s. Chassisnummer 1824 is in 1960 naar Engeland geëxporteerd en kwam in 1972 in handen van de 3e eigenaar, bekend is dat de auto toen al de nodige gebreken vertoonde waarop werd besloten een restauratie in te zetten. Toen is er ook een grotere motor van een latere serie ingebouwd met 2.451cc die 118pk levert.
Na meerdere eigenaren belandde de GT in Zwitserland waar in 2015 werd besloten om de techniek flink aan te pakken, daarbij zou er € 61.000 geïnvesteerd zijn. Slechts 731 exemplaren zouden er geproduceerd zijn van deze tweede serie, deze auto beschikt over FIA papieren en is dus in te zetten bij de bekende evenementen. De verwachte opbrengst ligt tussen de € 130.000 en € 160.000.
Deel hieronder je mening over deze Lancia!