De Jaguar XJR-S is een relatief onbekende auto wat op ook wel weer verklaarbaar is omdat er maar 300 exemplaren gebouwd zijn waarvan de helft met het stuur aan de rechterzijde was uitgerust. Slechts 6 stuks waren er voor de Nederlandse markt beschikbaar.
Eerder verscheen er al een XJS die was aangepakt door Tom Walkinshaw Racing (TWR), het bedrijf dat ook verantwoordelijk was voor de Groep C raceauto’s van Jaguar, echter betrof dat slechts uiterlijke aanpassingen. De XJR-S is andere koek omdat de motor en wielophanging werd gemodificeerd waarbij de Groep C auto’s model stonden. De gedistingeerde Brit van 1.800 kilo sprintte in minder dan 7 seconden naar de 100 en bleef versnellen tot 250 km/u. Onder de kap lag dan ook een majestueuze V12 die 309pk leverde gekoppeld aan een automatische drieversnellingsbak. Het was de ultieme GT doordat deze snel, relatief comfortabel en luxe was. Het model was enkel leverbaar in Racing Green, Signal Red, Soelnt Blue, Arctic Blue of Black.
Jaguar XJR-S 6.0 TWR Sport
Deze Jaguar XJR-S 6.0 TWR Sport uit 1990 wordt in Denemarken te koop aangeboden door Automobili Stelvio. Volgens de verkoper betreft het een uiterst origineel exemplaar met slechts 90.000km op de teller. Het grootste gedeelte van zijn loopbaan heeft de auto doorgebracht in het milde klimaat van Portugal. Het is interieur is zoals een echte Britse GT betaamd, weelderig leer en fraai gepolijst notenhout.
De automatische versnellingsbak en airconditioning maken het reizen, met hoge snelheid desgewenst, tot een feest. Zie jij jezelf al naar de Franse Riviera afreizen in deze gentlemen’s driver? Voor € 28.500 ben je het mannetje (of vrouwtje).
Deel hieronder je mening over deze Jaguar!