De Ferrari 400 Superamerica is geproduceerd tussen 1959 en 1964 en was de eerste keer dat de typeaanduiding niet direct was afgeleid van de inhoud per cilinder. Dit keer refereerde de aanduiding naar de 4 liter inhoud van de motor. Het model naar een ontwerp van Pininfarina is in twee series gebouwd, de eerste serie beschikte over een korte wielbasis van 2.420mm (SWB), de tweede had een wielbasis van 2.600mm (LWB). 46 exemplaren?
Ferrari 400 Superamerica Series 1 SWB
Deze Ferrari 400 Superamerica Series 1 SWB wordt te koop aangeboden in Engeland via Classic Driver. De adembenemend mooie Italiaan met chassisnummer 3361 SA is één van de laatst geproduceerde exemplaren met de korte wielbasis en rolde op 19 december 1961 uit de fabriek. De huidige kleur is gelijk aan de oorspronkelijke levering, namelijk Blu Notte 18943M met beige Connolly leer 3309. Het was deze auto die in maart 1963 werd tentoongesteld op de autosalon van Genève naast de sensationeel vormgegeven designstudie ‘Superfast III’ en een 400 Superamerica Cabriolet, allen van de hand van Pininfarina. Chassisnummer 3361 SA werd daar ter plaatse gekocht door ene Giuseppe Brainovich, een inwoner van Milaan die een loyale Ferrari-rijder was.
In 1968 kwam de auto in handen van een Lancia dealer in Brescia die de auto kocht tijdens een faillisementsveiling in Zurich. In 1969 diende de volgende eigenaar zich aan, een dame van 25 jaar met de naam Ernesta Comendulli. Na diverse eigenaar is bekend dat de auto in mei 2004 werd afgeleverd aan Ferrari Classische die bevestigde dat het chassis, de motor, versnellingsbak en het differentieel nog allemaal origineel waren. Schoonheid is te koop, echter gezien het feit dat de prijs op aanvraag is zal er een fors bedrag bij de verkoper achtergelaten moeten worden voor je deze beauty in je garage mag parkeren.
Deel hieronder je mening over deze Ferrari!