De Ferrari 208 GT4 werd in 1975 geïntroduceerd, twee jaar nadat de 308 GT4 op de markt kwam, en was een 2+2 model die in eerste instantie werd verkocht met de Dino badge. Dat deed Ferrari destijds voor de modellen die niet over een V12 als kloppend hart beschikten. Vanaf mei 1976 kregen de modellen wel een ‘officiële’ Ferrari badge. De 208 GT4 werd specifiek voor de Italiaanse markt ontwikkeld, auto’s met een cilinderinhoud van meer dan 2.0 liter moesten flink extra belasting betalen. Doordat de cilinderinhoud werd teruggebracht naar 1.991cc werd de 208 GT4 de kleinste achtcilinder uit de geschiedenis. Het vermogen van deze motor was 170pk waardoor een topsnelheid haalbaar was van 220 km/u. In 1980 werd het model afgelost door de 208 GTB.
Filmpje!
HET AANBOD
Deze Ferrari 208 GT4 uit 1975 wordt in Duitsland te koop aangeboden. De teller geeft een stand aan van 69.000km. De auto wordt aangeboden door een Ferrari specialist, echter wordt er geen uitvoerige omschrijving gegeven van de onderhoudstoestand. Afgaande op de foto’s ziet de auto er erg goed uit en hebben er ongetwijfeld de nodige werkzaamheden plaatsgevonden om de Ferrari in deze toestand te krijgen of te behouden. De prijs is € 34.900. Zie HIER voor de advertentie op Mobile.de.
Deel hieronder je mening over deze Ferrari!