American muscles gecombineerd met Italiaanse flair, dat is de De Tomaso Longchamp. Het hoekige ontwerp dat in de jaren ’70 zo populair was kwam van Tom Tjaarda die zich liet inspireren door de Lancia Marica. Onder de kap lag een dikke Ford Cleveland 5.8 liter V8 die in de meeste gevallen gekoppeld werd aan een automatische versnellingsbak met drie verzetten. Afhankelijk van de uitvoerig leverde de Longchamp tussen de 270pk en 330pk. In het interieur is het Italiaans design dat de klok slaat, weelderige materialen en veel instrumenten zoals alleen de Italianen dat kunnen. De fijnste versie is met zekerheid de GTS die tegelijk met de 2e serie uit kwam in 1980. Een verkoopsucces werd de Longchamp niet met slechts 409 geproduceerde exemplaren, daarvan waren 395 stuks een coupé en maar 14 exemplaren betrof een spyder.
De Tomaso Longchamp GTS
Deze De Tomaso Longchamp GTS betreft één van de latere modellen en wordt te koop aangeboden in België door Speed 8 Classics. De GTS onderscheid zich door een ander subframe aan de voorzijde, geventileerde schijfremmen rondom, bredere body, 10 en 8 inch Campagnola wielen en een meer naar het midden gepositioneerde motor.
Dit exemplaar is in 1983 voor het eerst geregistreerd en beschikt over een automaat. Wie durft? Het prijskaartje vermeld € 87.500.
Deel hieronder je mening over deze De Tomaso!