De laatste echte M5 volgens velen… Waarom? Het was de laatste die gebouwd werd zonder ingewikkelde computersystemen waar de gemiddelde bestuurder niets van begrijpt. Samen met een dikke V8 die 400pk ophoest en de achterwielen aandrijft maakt dit tot “the real deal”. De BMW M5 E39 is in staan om naar de 100 te sprinten in 5,3 seconden en de begrenzer stopte bij 250 km/u. Wat ook bijdraagt aan het analoge imago is dat de E39 enkel met een handgeschakelde zesbak werd geleverd. In totaal zijn er 20.482 stuks van de band gerold en is het model vandaag de dag als youngtimer interessant om te rijden, vooral als ondernemer vanwege de lage bijtelling.
BMW M5 E39
Deze avusblauw metallic BMW M5 E39 uit 1999 met 140.000km op de teller wordt te koop aangeboden door veilinghuis National Stadium Auction in Polen via Classic Driver. De M5 is nieuw geleverd in Frankrijk en zou een perfecte onderhoudshistorie kennen. Volgens de verkoper dient het Vanos systeem wel nog een onderhoudsbeurt te krijgen. Het interieur zou in een zeer goede staat verkeren en de lak zou een aantal jaren geleden opnieuw zijn aangebracht. De verwachte opbrengst ligt tussen de € 11.000 en € 15.000.
Deel hieronder je mening over deze M5!
graag contact ik heb belangstelling
Beste E. de Vries, als je de link volgt in het artikel kom je uit bij de advertentie en contactgegevens van de aanbieder