De Alfa Romeo 1900 was het laatste chassis van Alfa Romeo wat in grotere aantallen werd aangeboden aan de bekende carrosseriebouwers als basis voor een indrukwekkende reeks legendarische ontwerpen. De radicale B.A.T. serie door Bertone en de bloedmooie Disco Volante van Touring zijn daarvan de meest bekende voorbeelden.
Deze Alfa Romeo 1900C Sprint is één van totaal 650 exemplaren die door Carrozzeria Touring tussen 1951 en 1953 zijn gebouwd. Carrozzeria Touring zou in totaal vier series bouwen op basis van de 1900. Onder de kap lag een doorontwikkelde versie van de 1900 motor die oorspronkelijk 90pk leverde. De upgrade zorgde in 1951 voor een vermogen van 100pk, die motor werd 1900 TI genoemd (Turismo Internazionale). In de 1900C Sprint met de korte wielbasis van 2500mm werden grote successen behaald in de autosport. De bekendste overwinningen waren in de Mille Miglia met Juan Fangio aan het stuur en de eerste vijf plekken in de Carrera Panamericana straatrace in 1954.
Alfa Romeo 1900 C Sprint Coupe Serie 1 Mille Miglia
Deze Alfa Romeo 1900 C Sprint Coupe Serie 1 Mille Miglia is in 1952 nieuw geleverd in Italië en wordt nu te koop aangeboden in Duitsland door Thiesen Automobile Räriteiten. Sinds 1971 bevind de auto zich al in Duitsland en werd daar ingezet in de racerij, zo was de auto actief op Montlery, de Nürnburg Ring en Zolder. Later is er ook de Carrera Panamericana mee verreden en in 2014 op zijn geboortegrond de Mille Miglia. Gedurende 30 jaar is de Alfa in handen van een Alfa Romeo specialist uit Hamburg, Hans-Joachim Rössing. Een oude FIA-pas, DMSB-pas en de FIVA kaart zijn voorhanden, deelname aan de Mille Miglia is dus wederom mogelijk. De prijs van deze coole Alfa is helaas op aanvraag.
Deel hieronder je mening over deze Alfa Romeo!