Toen een Mexicaanse klant zijn Maserati 5000GT crashte en naar Italie liet verschepen werd er voor het eerst een body door Vignale op geplaatst. Het toeval wilde dat het jaar daarop Maserati de overwinning behaalde met de befaamde Cooper-Maserati in de Grand Prix van Mexico. Vignale besloot daarop een zelfde koetswerk als reeds in Mexico rondreed te showen op de Autosalon van Turijn 1965, vanwege de overweldigende reactie van het publiek besloot Maserati de Mexico in kleine oplage te bouwen. Een jaar later zou de Maserati Mexico op productievorm op de Autosalon van Parijs schitteren.
De eerste modellen die van de band rolden beschikten over een 4.7 liter V8 met een vermogen van 290pk, dat stelde de snelle GT in staat om een topsnelheid te halen die ergens tussen de 240 en 250 km/u lag! In 1969 werd de Mexico leverbaar met een kleinere 4.2 liter motor. De Mexico was erg luxueus met zijn dikke lederen interieur, elektrische ramen en airconditioning als standaard uitrusting. Optioneel waren een automatische versnellingsbak, stuurbekrachtiging en een radio leverbaar.
Er zijn totaal 175 exemplaren van de 4.7 liter gemaakt, van de 4.2 liter zijn er 305 stuks geproduceerd.
Filmpje!
HET AANBOD
Deze Maserati Mexico 4.7 Coupe uit 1969 met maar 72.000km op de teller wordt te koop aangeboden door veilinghuis Bonhams. De auto is uitgerust met de zeldzame automatische versnellingsbak, of je daar blij mee moet zijn weten we niet maar gevoelsmatig past het niet zo bij een dergelijke volbloed. Volgens de verkoper is de auto nooit gerestaureerd en altijd in een droge garage gestald. De lak en het interieur zouden beide dan ook nog in goede conditie zijn. Alles zou goed werken en er is een nieuwe airconditioning gemonteerd die nog aangesloten moet worden. De opbrengst van de Mexico op Spaans kenteken wordt geschat tussen de € 60.000 en € 80.000. Zie HIER voor de advertentie van Bonhams.
Deel hieronder je mening over deze Maserati!