De Austin Healey Sebring Sprite is een aangepaste versie van de Sprite die door de FIA voor de racerij is goedgekeurd. Er werden Girling schijfremmen toegepast, een snellere motor gemonteerd en diverse verstevigingen in het chassis aangebracht. In tegenstelling tot de Sprite kreeg de Sebring een lichtgewicht coupé body uit aluminium en polyester.
Austin-Healey Sprite Sebring
Deze Austin-Healey Sprite Sebring wordt in Engeland te koop aangeboden door Pendine. In het seizoen 1960-1961 werd de lichtvoetige Brit ingezet bij clubraces in zijn thuisland met Adrian Andrew achter het stuur. Aangezien Andrew hoge ambities had vroeg hij Alec en Fred van Peels of Kingston om een gestroomlijnde aluminium body te bouwen naar eigen ontwerp, dit exemplaar wordt dan ook beschouwd als de enige originele berlinetta fastback lightweight Sebring Sprite. Niet verwonderlijk dat de auto een eervolle vermelding kreeg in het verzamelde werk over de Sprite Sebring, het boek “Spritely Years” van John Sprinzel.
Na een periode van eigendom door Andrew kwam deze in handen van diverse eigenaren waaronder Hans Hugenholz, de directeur van het Circuit van Zandvoort, die zelf de auto van Zuid-Londen reed met een open uitlaat naar Nederland. Destijds zat er een 1.293cc Cooper S motor in. Andere bekende eigenaren zijn Peter Ecury, Peter Warne en Meico Koudstaal. In 1986 keerde de Sebring weer terug naar Engeland waar deze werd gerestaureerd door Brown & Gammons waarbij de motor werd gebouwd door Oselli. Nu komt de vermakelijke racer weer beschikbaar voor een nieuwe eigenaar voor iets meer dan 85.000 Euro.
Deel hieronder je mening over deze Austin-Healey!