Het succes van de Cobra Roadster op de circuits werd overgenomen toen Ferrari de 250 GTO introduceerde. Daarop besloot Shelby een Cobra te bouwen met dezelfde aerodynamische body als die Ferrari. Bij de eerste test in februari 1964 bleek dat het een schot in de roos was, ten opzichte van de 289 Roadster wist de Coupé het circuit 3,5 seconden sneller te ronden. Bij zijn debuut op Le Mans werd de Coupé meteen klassewinnaar, ook in het wereldkampioenschap in de GT-klasse deed de nieuwe Cobra het uitstekend.
Het eerste productienummer werd gebouwd in de Shelby American Race Shop in Venice, Californië. De overige vijf exemplaren werden bij Carrozzeria Gransport in het Italiaanse Modena gebouwd. Gezien de extreme exclusiviteit en de racesuccessen zijn dit uiterst waardevolle auto’s met een waarde die de 10 miljoen te boven gaat. Er zijn echter schitterende replica’s gebouwd op basis van de originele tekeningen en HTP specificaties waardoor deze ingezet kunnen worden in historische races als Spa six hours, Masters Gentleman Drivers en de Goodwood Members Meeting.
Shelby American Cobra Daytona Coupé
Deze Shelby American Cobra Daytona Coupé wordt in Engeland te koop aangeboden door DK Engineering. Gedurende twee jaar is de auto gebouwd door een bekende Cobra expert die een reputatie heeft Cobra’s te bouwen die vooraan rijden op het circuit.
Volgens de verkoper is de Cobra opgebouwd naar de allerhoogste standaarden en is deze klaar om competitief te zijn op historische races. De prijs is helaas op aanvraag.
Deel hieronder je mening over deze Shelby!