De Ferrari 400i werd in 1976 geintroduceerd als eerste Ferrari met een automatische versnellingsbak. Ondanks dat het model ook met een handgeschakelde bak verkrijgbaar was verkocht juist de automaat veruit het beste. Het zou het langst geproduceerde model uit de geschiedenis worden van Ferrari toen in 1989 de productie tot een einde kwam.
Van de 400 met handbak zijn slechts 422 exemplaren gebouwd en terugkijkend de meest begeerlijke versie. De 3 traps automaat was namelijk afkomstig van General Motors en deed de sportieve rijbeleving voor een groot deel teniet. Het ontwerp door Pininfarina is destijds niet erg positief ontvangen maar blijkbaar is het een ontwerp dat tijdloos is en wellicht door de jaren heen gerijpt is want de model mag op steeds meer liefhebbers rekenen. Wat weer gevolgen heeft voor de prijsontwikkeling.
Onder de kap ligt een dikke V12 waar Ferrari bekend om staat. Bij de 400i zijn de carburateurs vervangen door Bosch brandstofinjectie. De motor leverde 310pk wat de auto in staat stelde een topsnelheid te bereiken van 240 km/u. Bovendien is het model onlangs door Classic Driver aangemerkt als jonge klassieker waar je nu in zou moeten investeren.
Ferrari 400
Deze Ferrari 400 in chique donkerblauw met beige leer wordt in Zwitserland te koop aangeboden via Classic Driver. Slechts 883 stuks werden er van dit model vervaardigd tussen 1979 en 1985. Dit exemplaar werd in 1983 nieuw geleverd in Zwitserland met automatische versnellingsbak en zou in een zeer goede originele staat verkeren, de teller geeft nog geen 92.000km aan.
Men vraagt net iets meer dan 100.000 Euro voor de gentlemen’s driver.
Deel hieronder je mening over deze Ferrari!