De Mercedes-Benz 190SL werd voor het eerst getoond in 1954 op de New York Motorshow waarna de productie werd gestart in mei 1955. In februari 1963 liep de laatste 190SL van de band met totaal 25.881 exemplaren.
Het model werd gevoerd naast de duurdere Mercedes-Benz 300SL waarmee de 190SL niet alleen uiterlijke overeenkomsten heeft maar ook technische zaken deelde zoals de onafhankelijke wielophanging. Het grootste verschil tussen de beide modellen was dat de 300SL beschikte over het stijve en lichte buizenframe en de 190 SL gebaseerd was op het zwaardere gemodificeerde platform van de Mercedes-Benz W121 Sedan. Het model was leverbaar met een soft-top en een afneembare hard-top.
Onder de kap van de 190SL lag een viercilinder in lijn met 104pk. Het blok was gebaseerd op de zescilinder motor van de 300SL en stond niet bekend om zijn zijdezachte loopeigenschappen wat veelal veroorzaakt werd door de moeilijk af te stemmen dubbele Solex carburateurs.
In 1963 werd de 190SL vervangen door de 230SL (Pagode).
Mercedes-Benz 190 SL
Deze Mercedes-Benz 190 SL in tijdloos zwart wordt in Engeland te koop aangeboden door 4 Star Classics. In 2014 heeft de auto een lichte restauratie ondergaan waardoor deze inmiddels in een goede bruikbare staat verkeert. De kleurencombinatie van de zwarte lak met het knalrode leren interieur is een schot in de roos als je het ons vraagt.
Meegeleverd wordt een zwarte hardtop en een Blaupunkt radio met speaker onder het dashboard. Het chassisnummer geeft aan dat dit één van de 2.246 exemplaren is die in 1962 zijn gebouwd. Omgerekend vraagt men ongeveer € 117.400 voor deze perfecte flaneermachine.
Deel hieronder je mening over deze Mercedes-Benz!