De BMW E9 is de coupé variant van de E3 en werd in opdracht van BMW bij het Duitse Karmann gebouwd tussen 1986 en 1975. Het motorenaanbod was beperkt tot zescilinders-in-lijn variërend van een 2.5 liter met 150pk tot een 3.2 liter met 206pk. De 3.0 CSI werd in 1971 leverbaar met Bosch D-Jetronic benzine injectie, deze variant had 200pk onder de kap waardoor de grote coupé tot indrukwekkende prestaties in staat was. Zo zat de CSI in 7,7 seconden op de 100 km/u en was een topsnelheid haalbaar van 220 km/u. Toen de productie stopte in november 1975 waren er 8.144 exemplaren van deze krachtige CSI gebouwd. Totaal zijn er 30.546 stuks van de E9 bij Karmann van de band gelopen.
BMW 3.0 CS Leichtbau met Alpina B7S Turbo techniek
Deze BMW 3.0 CS Leichtbau met Alpina B7S Turbo techniek wordt in Duitsland te koop aangeboden via Classic Driver. Het betreft geen originele CSL, echter is dit exemplaar nog eens 150kg lichter dan het origineel en daarnaast veel krachtiger qua vermogen, remmen en onderstel. Het betreft een restauratieproject waar gedurende 20 jaar aan fijngeslepen is. Daarbij stond stuurplezier van deze CS voorop.
De kale carrosserie is doorgelast voor meer stijfheid, de motorkap, kofferdeksel en deuren zijn vervangen door lichtere kunststof exemplaren. De aandrijflijn is afkomstig van een Alpina B7S met turbolader waardoor deze een indrukwekkende 420pk zou leveren. Daarnaast tref je een 110 liter grote racetank aan in de kofferbak en zijn alle luxe zaken zoals een achterbank en elektrische ramen weggelaten om gewicht te besparen. De goudkleurige BBS-wielen maken het plaatje helemaal af. Kan jij ook bijna niet wachten om hier eens stevig mee te gaan sturen? Dan zal je € 99.500 bij de verkoper achter moeten laten.
Deel hieronder je mening over deze BMW!