Historie Porsche 911S 2.7 liter (1974-1977)
Porsche voerde elk jaar een model wijziging door van 2.0, 2,2, 2,4 naar 2.7 liter. Het verbruik van de 911s 2.4 F model van 1 op 4 werd begin jaren ’70 niet langer aanvaard. De ontwikkelingsafdeling in Weissach bedacht een oplossing en zo kreeg de 2.7 een Bosch injectie systeem in combinatie met een grotere cilinderinhoud.
Het resultaat is een efficiënter benzine verbruik en bij lage toeren beschikt de berijder over meer vermogen. Vanwege regelgeving moest de 911 worden voorzien van schokabsorberende bumpers. De stilisten van Porsche introduceerden bumpers die fraai opgenomen zijn in het totaal ontwerp. De charmante klassieke smalle koets bleef behouden en in 1976 werd de 911 thermisch verzinkt en kreeg de 911 een elektrische en verwarmbare buitenspiegel.
Porsche 911S 2.7 Targa uit 1976
Deze Porsche 911S 2.7 Targa heeft 10 jaar van zijn leven rijdend doorgebracht in California. De Chocolade Bruine 911 is in 1986, 30 jaar geleden, met slechts 108.000 mijl gestald in een donkere garagekelder. Eind 2013 wordt de 911 op een boot naar Nederland gezet. Dan begint de reis naar concoursstaat. Tijdens de demontage blijkt hoe goed en origineel de auto is.
Techniek
De motor wordt door specialisten vakkundig gereviseerd. Onderstel en remmen worden gereviseerd en schokbrekers vervangen. De body is tot op het metaal kaal gehaald door Koos Tiggelaar van East End en vakkundig voorzien van een nieuwe laklaag (Originele 2k lak en niet de veel gebruikte waterbasis lak).
Voor de testperiode is gekozen om via onderdelen leverancier Porsche Centrum Groningen de krokusrit van 911 events te rijden. De 911S 2.7 Targa heeft technisch deze test vlekkeloos doorstaan. En is klaar voor zijn nieuwe eigenaar die met veel plezier de komende jaren kan genieten van een perfecte 911S Targa. Door de verbeterde wegligging, het ontbreken van roest, het geringe verbruik is dit wellicht de betere keuze is in het klassieke aanbod van 911S Targa’s. Zeker wanneer we de prijs vergelijken met een originele 911s met lage kilometer stand in concours staat.
Interieur
Het interieur is in 100% origineel materiaal uitgevoerd. Na lang zoeken wordt de originele skai gevonden, deze is op de voorstoelen door de jaren heen hard geworden. Rikus Koning in Veendam transformeerde het interieur naar een sublieme staat. De vakmannen zijn lid van de Dutch Car Restorers van de Focwa en hebben met hun auto’s al vele prijzen gewonnen waaronder het prestigieuze Concours de Elegance op het Loo.
Pers
De auto is eind 2015 gereed gekomen en voor het eerst tentoongesteld tijdens Interclassics in Maastricht. Daarna volgde interesse van het RS magazine, Huibert Adolfs. Hij schreef over de 911 een artikel , taxeren met Vredestein, in editie 02/2016. Daarnaast verschijnt de 911S 2.7 binnenkort in de Insider van Porsche.
Taxatie
De 911s Targa is twee keer getaxeerd met waarden variërend van € 73.500,- tot € 80.000,- . De taxateur wijst erop dat het verstandig is om de prijsontwikkeling van deze modellen in de gaten te houden en zo nodig de auto vaker te laten taxeren. De taxatierapporten zijn op verzoek in te zien.
Waarom dan toch verkopen? Gaat dat geen pijn doen? Dat zeker maar er is een nieuw project geboren.
Interesse?
De vraagprijs van deze Porsche 911S 2.7 Targa is € VERKOCHT. Bespreekbaar is het vervangen van de schokabsorberende bumpers door “backdate” bumpers voor een meer klassieke uitstraling. Neem voor meer informatie contact op met Robert Haagsma via 06-24 113 793 of via dit contactformulier.
Deel hieronder je mening over deze Porsche!