In de periode dat Auto Union overging in Audi NSU Auto Union ontwikkelde de voormalig bij Daimler-Benz werkzame Ludwig Kraus in het geniep een nieuw model onder de naam Audi 100. Dat moest stiekem in de avonduren gebeuren omdat het management wilde voortborduren op de VW Kever. Voor het eerst in de geschiedenis werd de carrosserie met de computer ontwikkeld. In 1968 verscheen de 100 op de markt, men was voornemens ongeveer 100.000 exemplaren te bouwen, het bleek echter een groot succes waardoor er maar liefst 827.474 stuks van de band liepen. Het model werd enkel met viercilinder motoren aangeboden met een cilinderinhoud variërend van 1.6 tot 1.9 liter in combinatie met voorwielaandrijving. In juli 1970 kwam de Audi 100 Coupé op de markt.
Audi 100 Coupé S
Deze Audi 100 Coupé S uit 1973 in Türkis-Metallic met beige stoffen interieur wordt te koop aangeboden in Duitsland. De carrosserie zou roestvrij zijn en nooit een lasapparaat hebben gezien. Totaal zouden er 30.787 stuks van de grote coupé zijn gebouwd waarvan kenners zeggen dat er nog maar 400 exemplaren bewaard zijn gebleven, de meesten zijn vergaan door roest. Deze Audi heeft zijn loopbaan doorgebracht in het droge Zuid-Frankrijk tegen de grens van Spanje. De techniek is onlangs nog door de verkoper geheel nagelopen en in orde gemaakt. De teller geeft een bescheiden 96.400km aan, het prijskaartje vermeldt € 31.500.
Deel hieronder je mening over deze Audi!