De Mercedes-Benz 190SL werd voor het eerst getoond in 1954 op de New York Motorshow waarna de productie werd gestart in mei 1955. In februari 1963 liep de laatste 190SL van de band met totaal 25.881 exemplaren.
Het model werd gevoerd naast de duurdere Mercedes-Benz 300SL waarmee de 190SL niet alleen uiterlijke overeenkomsten heeft maar ook technische zaken deelde zoals de onafhankelijke wielophanging. Het grootste verschil tussen de beide modellen was dat de 300SL beschikte over het stijve en lichte buizenframe en de 190 SL gebaseerd was op het zwaardere gemodificeerde platform van de Mercedes-Benz W121 Sedan. Het model was leverbaar met een soft-top en een afneembare hard-top.
Onder de kap van de 190SL lag een viercilinder in lijn met 104pk. Het blok was gebaseerd op de zescilinder motor van de 300SL en stond niet bekend om zijn zijdezachte loopeigenschappen wat veelal veroorzaakt werd door de moeilijk af te stemmen dubbele Solex carburateurs.
In 1963 werd de 190SL vervangen door de 230SL (Pagode).
Mercedes-Benz 190SL
Deze Mercedes-Benz 190SL uit 1957 in schitterend Light Blu Poly metallic wordt te koop aangeboden door Witmer & Odijk in Nederland. De Benz met tellerstand 37.153km is geheel gerestaureerd waarbij de carrosserie nog geheel in originele staat verkeert, er is dus niet aan gelast. Volgens de verkoper is de SL gedurende zijn carriere enkel bij mooi weer gebruikt en duidelijk zichtbaar altijd in een garage gestald. De restauratie is dan ook ingezet om cosmetische redenen. De prijs van deze stijlvolle Duitser is € VERKOCHT.
Deel hieronder je mening over deze Mercedes!